.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در نشست بازار سرمایه‌گذاری خارجی گیلان عنوان شد
صادرات لوازم خانگی گیلان به اروپا

عضو هیئت مدیره پارس خزر از صادرات لوازم خانگی گیلان به کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، فرحمند پورعلی پیش از ظهر امروز در نشست بازار سرمایه‌گذاری خارجی گیلان با اشاره به تفاوت کشورهای ثروتمند و فقیر اظهار کرد: تفاوت کشورها در قدمت و میزان منابع طبیعی قابل استحصال آنها است.

وی ژاپن را دارای سرزمینی محدود عنوان کرد و افزود: ژاپن دومین اقتصاد قدرتمند جهان پس از آمریکا را دارد و مواد اولیه را از مناطق مختلف وارد کرده و به صورت پیشرفته صادر می‌کند.

پورعلی با بیان اینکه سطح هوش و فهم افراد عالیرتبه کشورهای ثروتمند با مردم کشورهای فقیر تفاوت قابل توجهی ندارد، تصریح کرد: نژاد، رنگ و پوست در توسعه‌یافتگی کشورها مهم نیست زیرا افرادی که در کشورهای خود برچسب تنبلی می‌گیرند در کشورهای پیشرفته به نیروهای مولد تبدیل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت پارس زرآسا به رفتارهایی اشاره کرد که در طول سال‌ها به فرهنگ و دانش نام گرفته است و گفت: مردم کشورهای پیشرفته از اخلاق به عنوان اصل پایه، وحدت و مسئولیت‌پذیری در زندگی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم در کشورهای پیشرفته به قانون و مقررات احترام می‌گذارند، بیان کرد: احترام به حقوق شهروندان دیگر، عشق به کار، تحمل سختی‌ها به منظور سرمایه‌گذاری برای آینده، میل به ارائه کارهای برتر و فوق‌العاده و نظم‌پذیری از موضوع‌هایی است که در کشورهای پیشرفته انجام می‌شود.

*اجرایی شدن اصل 44 در ایجاد فضای رقابتی سالم تاثیرگذار است

پورعلی بر واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: اجرایی شدن اصل 44 و ایجاد فضای رقابتی سالم در سرمایه‌گذاری حائز اهمیت است.

عضو هیئت مدیره شرکت پارس خزر رقابت بخش دولتی با بخش خصوصی را از موانع سرمایه‌گذاری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بزرگ دولت در سرمایه‌گذاری‌های کلان امکان رقابت بخش خصوصی در این زمینه وجود ندارد.

وی خواستار ثبات سیاست‌های ارزی، پولی و گمرکی در کشور شد و اظهار کرد: مبادلات بانکی و نرخ بازده سرمایه‌گذاری از موانع سرمایه‌گذاری در کشور است.

پورعلی وجود امکانات حمل و نقل و تاسیسات زیربنایی را سبب انگیزه سرمایه‌گذاری در منطقه خواند و یادآور شد: امکان صادرات و مبادله با خارج از مرزها با گسترش فضای کسب و کار و تولید باید در کشور تحقق پیدا کند.

مدیرعامل شرکت زرآسا از صادرات لوازم خانگی واحدهای صنعتی گیلان به کشورهای همسایه، اروپایی و آمریکای شمالی خبر داد و بیان کرد: محصولات خانگی ایران امکان رقابت با محصولات مشابه خارجی در کشورهای پیشرفته را دارد و در صورت باز شدن تمام درها مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی بر کاهش مراحل اداری سرمایه‌گذاری در گیلان تاکید کرد و افزود: انجام مراحل ثبت شرکت و ورود به مرحله اجرایی باید در کمترین زمان انجام شود.

به گفته پورعلی، وجود کالای قاچاق امکان رقابت و ادامه حیات برای سرمایه‌گذاری را به طرف صفر هدایت می‌کند.

*حمایت از سرمایه‌گذاران به گسترش سرمایه‌گذاری کمک می‌کند

عضو هیئت مدیره پارس خزر خدمات پس از سرمایه‌گذاری را حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: مراقبت و مواظبت از سرمایه‌گذاران به گسترش سرمایه‌گذاری در منطقه کمک می‌کند.

وی مزیت‌های مالیاتی و امتیازهای ویژه مانند جایزه صادراتی را از جمله انگیزه سرمایه‌گذاران در مناطق عنوان کرد و یادآور شد: چشم‌انداز رشد اقتصادی پنج یا 10 سال آینده در منطقه باید وجود داشته باشد.

پورعلی تولید اطلاعات، رشد وضعیت اقتصادی کشور، جهان و معرفی فرصت‌های اقتصادی در منطقه برای سرمایه‌گذاری را مهم دانست و تصریح کرد: ثبات سیاسی و اقتصادی در ایجاد شرایط مطلوب سرمایه‌گذاری در گیلان تاثیرگذار است.

مدیرعامل شرکت پارس زرآسا با اشاره به قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گیلان، اظهار کرد: کمبود زمین از مشکلات است و در مدت سه ماه گذشته نتوانستیم 10 هزار متر مربع زمین برای سرمایه‌گذاری هشت میلیارد تومانی در منطقه آزاد انزلی پیدا کنیم.

وی سرمایه‌گذاری صنعتی در گیلان را سبب ایجاد اشتغالزایی در منطقه ذکر کرد و گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های گیلان با راه‌اندازی واحدهای تولیدی در استان به‌کارگیری می‌شوند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.